OPPLE Lighting
OPPLE online B2B platform voor één van de grootste LED fabrikanten ter wereld.
- Drupal upgrade
- Koppeling met Compano
- Multi-Regional en Multilingual
- Performance upgrade
- Design: Noorderbrand
De kracht van Drupal en complexe koppelingen voor OPPLE Lighting
Hoe een upgrade van Drupal 7 naar Drupal 8 een complete rebuild werd… Een website met een vernieuwd design, nieuwe front-end, API koppeling met het PIM system én regio-specifieke content.
De uitdaging
Een upgrade brengt altijd uitdagingen met zich mee, maar tegelijkertijd ontstaan er ook kansen en mogelijkheden. Dat laatste hebben we bij de Europese website Opple.eu (Chinees moederbedrijf dat innovatieve, betaalbare en gebruiksvriendelijke LED verlichting ontwikkelt en levert) ten volle benut.
Complete en actuele online catalogus
Een zeer actuele online product & accessoires catalogus, binnen een internationale, regiospecifieke website.
Dat alles voorzien van een look & feel passend bij het meest toonaangevende lichtbedrijf ter wereld.
Meer dan alleen maar een upgrade
Nieuw design, front-end en koppeling inclusief verbeterd beheer.
Complexe infrastructuur terug brengen naar eenvoud
Een upgrade brengt uitdagingen met zich mee. Zeker als het gaat om het doorontwikkelen van een zeer uitgebreide Drupal 7 website, met veel maatwerkcode. Maar dat biedt juist ook mogelijkheden. En die mogelijkheden hebben we met de Europese website Opple.eu volop benut.
De upgrade van Drupal 7 naar Drupal 8 (klaar voor Drupal 9) werd dan ook meer dan alleen een upgrade. We integreerde een nieuw design, nieuwe front-end, API koppeling met het PIM systeem en vereenvoudigen en vertaalden specifieke content met een vereenvoudiging van het beheer.
Net als bij veel van onze projecten, was ook hier het principe ‘build once/use many’ het uitgangspunt. De uitgebreide catalogus met opbouw van productfamilies, accessoires en productsheets wordt continu up-to-date gehouden door een directe integratie met het Compano PIM systeem. Dit gekoppeld aan een externe image-optimalisatie. De regio-specifieke content beperkt aanbiedingen en productfamilies tot één of meerde regio’s en landen.
Doelstellingen
Als we dan toch moeten upgraden is dat een mooi moment om op alle aspecten van de website bij te schaven om zo een betere toekomstbestendige ervaring te bieden aan bezoeker en opdrachtgever. Zo ontstonden de volgende doelen:
- Eenvoudige, meertalige aanpak
- Nieuwe look en feel en ervaring op mobiel
- Koppeling met de PIM software via de API
- Makkelijker content beheren in het Drupal CMS
- Vereenvoudigen van maatwerkcode buiten het CMS
- Verbeteren van performance en beveiliging
De Doc Tool run zien er top uit! Dus thanks voor jullie hulp daarbij, wordt enorm gewaardeerd!
Stijn van der Kamp
Product Data Manager
Build once use many
Centraal staat ‘build once use many’. Dit is niet alleen van toepassing voor de data-uitwisseling met het PIM systeem, maar op website-componenten die door de beheerders van de website zelf kunnen worden ingezet (zoals paragrafen voor bijvoorbeeld marketingpagina’s).
Zo ontstaat een gebruiksvriendelijk en volledige online catalogus die taal- en regio-afhankelijk is, gevoed vanuit het centrale PIM systeem die al ingericht is op al deze talen en uitzonderingen.
Regio-specifieke content met dank aan Compano en Drupal
Bij de upgrade van Drupal 7 naar Drupal 8 zijn alle pagina’s opnieuw ontworpen door bureau Noorderbrand en wordt de productinformatie uitgewisseld met het PIM systeem Compano. Ook hebben we meertalige inhoudsstructuur verbeterd door het benodigde aantal talen per land te beperken en optimaal gebruik te maken van de meertalige kracht van Drupal.
Dan stellen wij voor om snel samen een bakkie te doen!