LOOOP
100% circulaire wereld waarin afval niet bestaat
- Drupal
- Product Informatie Systeem (PIM)
- Klantportaal
- Notificatie service
- Meertalige website
Looop Online Platform: Moving Circularity Forward
Een schone, 100% circulaire wereld waarin afval niet bestaat. Looop heeft een glasheldere missie: Het bedrijf gelooft dat een circulaire bedrijfsvoering de sleutel is tot een duurzame, klimaatneutrale economie en maatschappij. Deze organisatie met een eigen transportbedrijf creëert waarde door organische bijproducten in te zetten.
Uitdagende designwebsite
Na de naamswijziging en herpositionering van Looop ontwikkelden we een uitdagende designwebsite met zeer uitgebreide front-end functionaliteiten. Het doel? Een gebruiksvriendelijke website waar Looop zelf mee aan de slag kan, zónder in te boeten op design en functionaliteit. Zeker gezien de doelgroep (agrarische ondernemers) werd gebruiksvriendelijkheid als belangrijk focuspunt gezien.
Product Informatie System
De website is een creatieve doorvertaling, een concept van het Eindhovense bureau MegaWatt. Via het geïntegreerde PIM (Product Informatie System) worden de producten centraal beheerd en weergegeven via de website. Productbrochures en prijslijsten worden geautomatiseerd in PDF gegenereerd. Op deze manier hebben we een ‘build once/use many-proces’ waarbij online en offline vanuit dezelfde bron gemakkelijk kan worden beheerd en gegenereerd.
Een veelzijdige hub
De website moet een veelzijdige hub worden voor partners met food in de agrofood-sector.
Zelf pagina's samenstellen
De taal van de klant spreken, was dan ook een belangrijke voorwaarde. Deze designwebsite is modulair (en meertalig) door de opdrachtgever zelf samen te stellen. We hebben meegedacht over copy en beeld en de opdrachtgever zo de tools gegeven om op basis van een conceptdesign een volledig meertalige website te maken.
Het resultaat: een website die qua design niet onderdoet voor een website die geheel door React Online ontwikkeld zou zijn.
Klantportaal en PIM
Klanten, leveranciers en partners van Looop kunnen inloggen via het klantportaal (MijnLooop) om favorieten bijproducten te bewaren en meldingen van prijslijsten en beschikbaarheid te beheren. Komt er een prijswijziging of verandering in de beschikbaarheid van het product? Dan krijgt de klant hier een melding van.
Het doel van de website
Het doel; Klanten, leveranciers en partners real-time updates te verschaffen over prijs-, matrix- of beschikbaarheidswijzigingen van de organische co-producten. Klanten real-time updates geven bij prijsaanpassingen en beschikbaarheid. Op deze manier kan ingespeeld worden op de markt. Via een klantportaal stellen klanten, leveranciers en partners mail- en SMS-alerts in (op alle of op individuele producten en prijslijsten).
Dan stellen we voor om snel samen een bakkie te doen!