Rabobank
Hoe activeer je 1 miljoen mensen om mee te doen met de online campagne?
- Innovatieve Web Applicatie
- Stemmodule
- Inschrijftool
Alles uit de kas voor Rabobank Nederland
De creatieve oorsprong van de succesvolle Clubkas Campagne van de Rabobank die ligt bij React Online. Wij zijn één van de founders van de bekende campagne. Met 80 banken, 30.000 clubs en bijna een miljoen stemmers zijn wij trots op onze bijdrage.
Leden positief betrekken bij de bank
In 2008, een tijd waarin het aantal fusies van bankfilialen toenam, zocht Rabobank Nederland naar een manier om hun leden op een positieve manier te betrekken bij de Rabobank ‘in de buurt’. Dit uitdagende vraagstuk werd neergelegd bij een aantal partners, waaronder bij ons!
"Wij hebben aan de wieg gestaan van de landelijke campagne."
Jean-Paul Vosmeer
Verenigingen en stichtingen sponsoren
Wij bedachten het mechanisme achter de online gedreven campagne. Elke Rabobank kan deelnemen en stelt een deel van haar corporate dividend beschikbaar voor verenigingen en stichtingen in de eigen regio. Deze kunnen zich aanmelden om mee te doen. Leden van de Rabobank mogen vervolgens stemmen op hun favoriete clubs. Naar rato van het aantal stemmen wordt het sponsorbedrag over de verenigingen en stichtingen verdeeld.
Brede expertise
Wij zorgde voor de creatieve en technische vertaling naar online. Alle tools die voor deze campagne nodig waren, zijn door ons bedacht en ontwikkeld. Zowel voor banken, verenigingen/stichtingen als voor de stemgerechtigde leden van de Rabobank.
Deze opdracht was ons op het lijf geschreven. Met name omdat het hier om veel meer ging dan alleen het realiseren van een online oplossing.
"React Online is een digitale partner, we zijn niet alleen een leverancier. Onze expertise op het gebied van strategie, design en development konden we voor de Rabobank uitstekend inzetten. Onze digital marketing ervaring gaf de campagne precies de vliegende start die werd beoogd."
Imre Gmelig Meijling
Massaal stemmen mogelijk maken
Je hebt online natuurlijk het een en ander nodig om de drie doelgroepen een laagdrempelige toegang te geven tot de Clubkas Campagne. We ontwikkelden de stemmodules voor leden en inschrijftools waarmee verenigingen en stichtingen eenvoudig kunnen aanmelden. Vanwege de schaalgrootte moet je goed nadenken over een soepele en snelle afhandeling van veel gelijktijdige online bezoeken.
Een indrukwekkend resultaat
Sinds de start in 2008 hebben bijna 80 banken de Clubkas Campagne regionaal uitgerold.
Een landelijk succes
In totaal werden er miljoenen euro’s aan sponsorgeld verdeeld over ca. 30.000 verenigingen en stichtingen. Dat gebeurde dankzij de stemmen van ruim een miljoen Rabobank-leden. Deze campagne begon regionaal en is uitgegroeid tot een landelijk succes.
Stuur ons een bericht of bel ons! We vertellen je er geheel vrijblijvend meer over.