Digital Experience Platform (DXP)
Een Digital Experience Platform (DXP) is een krachtige oplossing die organisaties in staat stelt om verder te gaan dan een Content Management Systeem (CMS). Een DXP biedt bezoekers een volledige digitale ervaring en draagt bij aan een diepere betrokkenheid van bezoekers en gebruikers met een geïntegreerde digitale aanpak voor personalisatie, marketing automation, analytics en integratie van externe informatiebronnen.
Wat is een Digital Experience Platform (DXP)?
Een DXP is een geïntegreerd platform dat de gehele digitale ervaring van gebruikers beheert en verbetert. Het omvat een breed scala aan functies en tools om klanten te betrekken, content te beheren, personalisatie te bieden en multichannel en omnichannel interacties aan te gaan. Een DXP biedt een naadloze en gepersonaliseerde ervaring voor gebruikers over verschillende digitale kanalen zoals websites, apps en sociale media.
Drupal Content Management Systeem
Het Drupal Content Management Systeem (CMS) is het centraal onderdeel van een DXP-ecosysteem vanwege de krachtige contentbeheermogelijkheden en flexibiliteit. Drupal integreert naadloos met andere DXP-componenten en biedt een sterke basis voor het beheren en publiceren van content op verschillende kanalen. Drupal biedt robuuste tools voor het maken, bewerken en publiceren van content, waardoor marketeers en contentbeheerders gemakkelijk content kunnen beheren.
Eigenschappen van een DXP
Een DXP biedt een naadloze en gepersonaliseerde ervaring voor gebruikers over verschillende digitale kanalen zoals websites, apps en sociale media.
Meertalig en Multiregio
Drupal heeft geavanceerde meertalige mogelijkheden, waardoor meertalige content op een DXP-website eenvoudig kan worden beheerd. Ook kunnen we inspelen op de behoefte van verschillende landen, regio’s of continenten.
Flexibiliteit
Drupal is modulair en kan worden aangepast om te voldoen aan specifieke behoeften en integraties met andere DXP-componenten. Daarnaast is er een enorme beschikbaarheid van 50.000+ modules en functionaliteiten.
Koppelingen
Informatie uit externe systemen als een PIM, CRM, ERP of commerce oplossing wordt eenvoudig via het online platform ontsloten. Zo werkt je met één bron van informatie die je op meerdere plaatsen kunt toepassen.
Marketing automation
Er is een scala aan mogelijkheden en tools beschikbaar voor marketing automation die naadloos aansluiten in het DXP. Van e-mail marketing met Mailchimp of Spotler tot aan leadopvolging met Hubspot of LeadInfo.
Personalisatie
Het DXP biedt personalisatie van content en gebruikerservaring op allerlei manieren waardoor je gerichte online dienstverlening biedt en je mensen persoonlijke kunt benaderen.
Wij leggen het je graag uit. Stuur ons een berichtje of bel ons. We komen vrijblijvend laten zien wat de mogelijkheden zijn.