koonings-reactonline-16x9-pres-2023.jpg

Koonings bruidsmode online experience

Internationaal bruidsmode paleis bekend van Say Yes To The Dress vernieuwd website

Koonings is de grootste bruidsmodezaak ter wereld en bekend van het TV-programma Say Yes to the Dress. Bruidsparen van over de hele wereld vinden bij Koonings alles wat zij zich kunnen wensen voor de mooiste dag van hun leven. De website is een cruciaal instrument in het positioneren van het merk en het aanbod van de uitgebreide collectie. De website is door React Online opnieuw ontwikkeld met het open source CMS Drupal.  

original.jpg

Huwelijkssprookje

Koonings The Wedding Palace is de grootste bruidsmodezaak ter wereld. Met ruim 11 duizend vierkante meter aan bruidsmode, galajurken en een eigen restaurant heeft Koonings alles wat men zich kan wensen. Er is ook een beautysalon, een goodiestore en heel veel mooie ruimtes waar je je kunt laten onderdompelen in de meest exclusieve trends, samen met vrienden en familie.

Die complete beleving werd doorvertaald naar online, waar huwelijkssprookjes tegenwoordig beginnen. De website die op basis van Drupal werd gerealiseerd biedt bezoekers de mogelijkheid door een deel van de collectie te bladeren en inspiratie op te doen voor de mooiste dag. Je kunt direct online een afspraak maken om bij Koonings verder te komen oriënteren en om te passen. 

koonings-trouwjurk-demetrios-1176-bruidsmode-a_0.jpg

Backoffice

Bruidsparen kunnen online afspraken inplannen voor een ware bruidsbeleving op de sprookjesachtige Koonings locatie. Hierbij kan een keuze worden gemaakt uit de rijke collectie. Vrienden en familie zijn daarbij welkom en desgewenst staat champagne en een uitstapje naar de beautysalon op het programma. De beschikbaarheid voor dergelijke ‘pasafspraken’ wordt real-time  uit het backoffice opgehaald. Afspraken worden direct in de agenda van Koonings gezet. Hiervoor zijn koppelingen gerealiseerd met DataBride, het systeem achter Koonings.  

Online marketing

Diverse marketing tools ondersteunen de customer journey op basis van data die met de website wordt verzameld. Het CMS stelt de contentredactie in staat razendsnel content aan te passen en nieuwe (landings) pagina’s te maken. De bestaande content werd voor de nieuwe website voorbereid met de bijgewerkte URL-structuur, waarmee de content voor Google en andere zoekmachines geoptimaliseerd bleef. 

Iteratief

Vanwege het belang van online werd het CMS al vroeg in het ontwikkeltraject opgeleverd terwijl de website verder werd door ontwikkeld. Zo kon de redactie op tijd beginnen met het toevoegen en reviseren van content en de collectie. De iteratieve manier van werken is kenmerkend voor Agile Scrum bij React Online.

   

Bekijk website

Meer weten?

Wil je weten hoe we Koonings helpen het maximale te halen uit de link tussen offline en online? Of hoe wij op een efficiënte manier een vette online experience met Drupal realiseren? Laat het ons weten en we vertellen je er graag meer over! 

Stuur ons een berichtje!