Bladelcentrum case React online

www.bladelcentrum.nl

Winkeliers zoeken steeds vaker de samenwerking om de verandering in het winkelgedrag van de consument samen te lijf te gaan. In Bladel is gekozen voor het opzetten van één retailmerk: Bladelcentrum. De opzet van een gezamenlijk merk, communicatieaanpak en onlineplatform is hiervoor stap 1.

React online adviseert bij deze eerste stap en de digitale transitie van het gezamenlijke merk. Door de ontwikkeling van een gezamenlijke website, een platform voor aanbiedingen en achterliggend communicatieplatform stimuleert het platform de samenwerking van de retailers.

De vraag

Gevraagd is een online platform en een aanpak die helpt bij het samenwerken van de winkeliers en ondernemers in het centrum van Bladel. Een gezamenlijke uitstraling is onderdeel van de communicatiestrategie. De ondernemersvereniging van Bladel zocht een partij die ondersteunen kon bieden bij deze digitale transitie.

Bladel Centrum eigen winkel pagina

Bladel Centrum acties

De oplossing

React online discussieerde mee over de uitdagingen van de organisatie en de online oplossingen die hierbij benodigd zijn. Door een strategische aanpak en in samenwerking met lokale creatieve partijen ontstond de website www.bladelcentrum.nl, een platform dat de komende jaren mee moet groeien met de ambitie van de samenwerkende ondernemers uit Bladel.

Hèt resultaat

Het resultaat is een uitgebreide responsive Drupal website met een content flow. Ondernemers kunnen zelf hun online presentatie aanpassen, aanbiedingen plaatsen en onderling overleggen. Een centrale redactie audit de aanpassingen van de ondernemers en corrigeert indien nodig om één uniforme uitstraling te waarborgen.

SMS alert

React online ontwikkelde tevens een SMS alert module waarbij winkeliers elkaar kunnen alarmeren bij calamiteiten of verdachte activiteiten via zogenaamde alert managers.

Bekijk website

Bladen Centrum homepage