Tekst

Conversieoptimalisatie

Conversieoptimalisatie, of Conversion Rate Optimization (CRO) is het proces van het verhogen van het percentage bezoekers van een website die de gewenste actie ondernemen, zoals het kopen van een product, het inschrijven voor een dienst, het invullen van een formulier, of het klikken op een link. Het doel van CRO is om de effectiviteit van een website te maximaliseren en het rendement op investering (ROI) te verhogen. 

Tekst

Wat is Conversie optimalisatie?

Door het optimaliseren van de conversieratio, wordt een website effectiever in het bereiken van haar doelen. Dit kan leiden tot meer verkopen, donaties of aanmeldingen. Of welke actie de website dan ook  beoogt te stimuleren bij je bezoekers en gebruikers.

Media
Man kijkt naar laptop met Google Analytics

Linker kolom

SEO

Search Engine Optimization (SEO) of zoekmachineoptimalisatie, is het optimaliseren van een online platform of website om de zichtbaarheid te verhogen in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Het doel van SEO is om meer bezoekers naar een website te trekken door hoger te scoren in zoekresultaten. SEO omvat verschillende strategieën, technieken en best practices die zijn gericht op het verbeteren van de positie van een website in de zoekresultaten. Het verbeteren van SEO kan bijdragen aan meer relevante bezoekers wat weer effect heeft op het conversieratio van je website.

Rechter kolom

Analytics

Analytics is het verzamelen, rapporteren en analyseren van websitegegevens. Wij helpen je inzicht te krijgen in hoe bezoekers met jouw website of online platform omgaan. Analytics-tools zoals Google Analytics en Piwik bieden een schat aan informatie over websiteverkeer, gebruikersgedrag, en interactie  op je website. Met deze data en inzichten kunnen we websiteprestaties en de gebruikerservaring  verbeteren en kunnen we zorgen voor een betere conversie.

Tekst
Tekst

Conversie optimalisatie voor BMW

React Online ontwikkelde voor BMW de interactieve beleving en informatiepunten voor op de AutoRAI. Hiermee communiceren bezoekers direct en persoonlijk met BMW. 

Lees meer

Media
Neus van een BMW X3 met BMW logo
Linker kolom

5 voordelen van Conversie optimalisatie

Middelste kolom

Betere gebruikerservaring

Het verbeteren van de gebruikerservaring kan leiden tot meer tevreden bezoekers. Dit kan resulteren in een hogere klanttevredenheid en klantenbinding.

Rechter kolom

Kostenbesparing

Het optimaliseren van bestaande onderdelen is vaak kosteneffectiever dan het betalen voor meer verkeer via advertenties of andere middelen.

Linker kolom

Inzicht in klantgedrag

Het testen en analyseren van hoe gebruikers omgaan met een website kan waardevolle inzichten geven in voorkeur en gedrag. Deze informatie kan gebruikt worden om andere aspecten van de Digitale Strategie te verbeteren.

Middelste kolom

Concurrentievoordeel

Met een hogere conversieratio kan jouw organisatie een voorsprong krijgen op concurrenten.

Rechter kolom

Verhoogd rendement

Door meer waarde te halen uit bestaande bezoekers, kunnen je meer resultaten behalen uit je website of online platform zonder noodzakelijkerwijs meer uit te geven aan verkeersacquisitie.

Tekst
Tekst

Conversieoptimalisatie Specialisten

Conversion Rate Optimization of conversieoptimalisatie is een cruciaal onderdeel voor de effectiviteit van jouw online platform of website. CRO biedt substantiële voordelen op het gebied van efficiëntie, klanttevredenheid, kostenbesparing en uiteindelijk bedrijfsprestaties. Wij bieden de juiste expertise voor het verkrijgen van inzicht in hoe jouw online platform presteert en waar de kansen en mogelijkheden liggen voor conversieoptimalisatie.

 

Media
UX / UI design door Jurgen
Tekst

Wie gingen je voor?

Met deze mooie merken werken we samen aan online resultaat. 

Bekijk ons werk

Linker kolom
Rechter kolom
Meer rendement halen uit je online campagne of website?

Laten we eens vrijblijvend kennis maken. Stuur ons een bericht of bel ons.

Maak een afspraak bij React Online