
React Online bestaat 25 jaar
door: Imre Gmelig Meijling
datum: 13 januari 2025
leestijd: ca. 2 minuten
Dit jaar viert React Online haar 25-jarig bestaan. Wat in 2000 begon als een frisse, innovatieve onderneming, is inmiddels uitgegroeid tot een gevestigde naam in Nederland. Met een hecht team, een transparante bedrijfscultuur en een passie voor digital, blikt React Online met trots terug op de hoogtepunten van de afgelopen kwart eeuw én kijkt het vol vertrouwen naar de toekomst.
React Online is ontstaan in het tumult van de dotcom crisis. De behoefte aan relevante digitale oplossingen was meteen duidelijk. Creatie en technologie kwam bij elkaar om het leven van mensen beter te maken. Vanuit een persoonlijke Brabantse benadering. Inmiddels is React Online een full-service digital agency dat organisaties helpt bij het realiseren van digitale oplossingen die het leven van mensen dagelijks raakt. Van strategie en AI tot online platformen, websites en apps, React Online zet de mens en het verhaal achter iedere onderneming centraal.
iPhone
De komst van de iPhone in 2007 is een mijlpaal in de internet geschiedenis. De mobiele telefoon en apps kregen permanent hun plaats in ons leven. Content kreeg de hoofdrol. React Online bedacht daarop in 2008 de Rabobank Clubkas Campagne. De campagne transformeerde de wijze waarop de bank ledenbetrokkenheid realiseerde. Rabobank haalde 5 miljoen stemmen met de campagne en veel hedendaagse ledencampagnes hebben sterke overeenkomsten met de Clubkas Campagne.
Het in house ontwikkelde CMS maakte in 2012 plaats voor open source Drupal. React Online heeft nu een prominente plaats in internationale de Drupal gemeenschap. Onder andere Slachtofferhulp Nederland, RTL Nieuws en Amnesty International gebruiken het.
“De ambitie is om haar positie als toonaangevend internetbureau verder te versterken en opdrachtgevers te blijven inspireren tot online groei. Naast het ontwikkelen van digitale oplossingen blijft React Online zich inzetten voor de vrije keuze van technologie en behoud van eigendom over content en data, het Open Web”
— Jean-Paul Vosmeer, oprichter en partner bij React Online.

De naam React Online
De naam React Online benadrukt het vermogen om te reageren en te gedijen in een continue veranderend digitaal landschap. Onder de naam React New Media, heeft het bureau 3D animaties en interactieve concepten gerealiseerd voor onder andere Disney en BMW. Ook vele betaalautomaten bij parkeerplaatsen hebben (nog steeds) een animatie van een pinpas op het scherm, gemaakt door React Online.
AI
React Online voorziet een wereld waarin de grens tussen mens en technologie vervaagt. Kunstmatige intelligentie of artificial intelligence (AI) is de nieuwe revolutie. Wie niet met AI werkt, loopt achter. AI, Voice en data gestuurde platformen zijn intussen belangrijke ingrediënten voor digitaal succes. React Online zorgt zo voor een grensverleggende digitale merkbeleving voor haar opdrachtgevers.
Om het 25-jarig bestaan te vieren, organiseert React Online dit jaar specials en activiteiten voor klanten, relaties en medewerkers. Deze feestelijke bijeenkomsten bieden een interessante terugblik op het verleden en een inspirerende blik vooruit.
“We zijn trots op onze reis en de successen die we met onze klanten en partners hebben behaald. En we staan niet stil. Door te blijven innoveren en samenwerken, gaan we de komende jaren nóg meer impact maken in de online wereld”
— Imre Gmelig Meijling, CEO.

Kom langs en deel je uitdaging. We denken graag met je mee.
