jeroen back-end developer react

Officemanager Joyce over thuiswerken i.c.m. een gezin

 

Als office manager kon Joyce Meulenbroeks haar werkzaamheden tijdens corona gewoon voortzetten, maar dan wel vanuit huis. Het thuiswerken in combinatie met een gezin vond ze best pittig. ‘Gelukkig kunnen klanten er om lachen als er een kind door beeld komt lopen.’

"Superfijn om weer op kantoor te zijn!"

 

Wat doet een office manager precies?

‘Ik ben bij heel veel processen betrokken. Zo heb ik contact met leveranciers, maar ook met klanten. Bel je met React Online, dan krijg je in de meeste gevallen mij aan de lijn. Daarnaast zorg ik voor de administratieve processen. Doordat mijn werkzaamheden zo breed zijn, kan ik veel collega’s ontzorgen.’

 

Zijn de werkzaamheden erg veranderd door de maatregelen rondom corona?

‘De werkzaamheden zelf in principe niet. Wel vroeg het wat creativiteit om ze vanuit thuis uit te kunnen voeren. Maar dat geldt overigens niet alleen voor mij, maar voor ons allemaal. Gelukkig kon het contact met klanten en mijn collega’s gewoon doorgaan. Mijn werktijden zijn wel veranderd. Waar ik eerst drie vaste dagen aan de slag was, verdeel ik mijn werkzaamheden nu over vijf of zes dagen. Op die manier kan ik het thuis ook allemaal draaiende houden. Ik heb namelijk twee kleine kinderen waar ik voor moet zorgen.’

 

Hoe beviel die combinatie: thuiswerken en voor de kinderen zorgen?

‘Ik vond het best pittig. Mijn partner kon door zijn functie niet thuiswerken en ik kon ook niet meer terugvallen op de oppasoma’s en –opa’s. Toen ik eenmaal een modus had gevonden, vond ik het best prettig om thuis in te kunnen loggen. Even ‘s avonds iets afmaken, dat doe ik nu geregeld.’

 

Is het uiteindelijk gelukt om die balans te vinden?

‘Zeker. Na verloop van tijd lukte het me beter. Ik ging ook bewust drie keer per week met een vriend wandelen, wat voor een betere balans zorgde.’

 

Hebben klanten gemerkt dat het even anders dan anders ging?

‘Nee, eigenlijk niet. We zijn nog steeds bereikbaar voor ze. En als ze er al iets van merken, dan is er altijd alle begrip. Zo heb ik onlangs een klant aan de telefoon gehad die mijn zoontje heel hard hoorde roepen of hij nou niet snel een snoepje mocht hebben. Gelukkig kan men daar hard om lachen en is het voor veel klanten ook heel herkenbaar.’

 

En nu weer terug op je vertrouwde werkplek?

‘Yes! Fijn om iedereen weer te zien. Wel verwacht ik dat het de komende maanden nog aanpassen zal zijn. We zullen allemaal best wat vaker thuiswerken. Maar zolang onze klanten daar geen last van ondervinden, is dat geen enkel probleem!’

 

Meer weten over werken bij React online?

Ga naar readyforreact.nl

07 augustus 2020